Załatwianie spraw
Załatwienie spraw
I. Zasady
Korespondencja przychodząca do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie kierowana jest do kancelarii Szpitala i odnotowywana jest w Dzienniku Kancelaryjnym, następnie pisma dekretowane są przez Dyrektora Szpitala do odpowiednich komórek organizacyjnych, celem załatwienia spraw.
Korespondencja wychodząca na zewnątrz Szpitala podlega ewidencji przez Kancelarię;
Wyjaśnień dotyczących funkcjonowania szpitala udziela Dyrektor Szpitala;
Wyjaśnień na temat świadczeń leczniczych udzielają: Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa, oraz Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa;
Dyrektor Szpitala przyjmuje interesantów
w środy - w godz. 15.00-17.00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod nr tel. 89 53 86 550;
Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa przyjmuje interesantów
w poniedziałki - w godz. 13.00-14.00;
Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa przyjmuje interesantów
w środy i w czwartki - w godz. 11.00-13.00;
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta Joanna Myszkowska – przyjmuje wnioski, uwagi, skargi i pochwały pacjentów, ich rodzin oraz przedstawicieli prawnych w poniedziałki i środy w godz. 11.30-14.30. Gabinet nr 25 na wysokim parterze obok Zakładu Bakteriologii. Telefon kontaktowy: 89 53 86 288.
Przechowywanie i udostępnianie dokumentacji
I. Archiwum:
Dokumentacja medyczna po zakończeniu procesu leczenia przekazywana jest z poszczególnych oddziałów do archiwum dokumentacji medycznej. Pozostała dokumentacja administracyjna przekazywana jest do archiwum zakładowego.
Zasady przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej określa:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz.159 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Kultury z 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375);
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( t.j.: Dz. U z 2014 r. poz. 177).
II. Udostępnianie dokumentacji:
Dokumentacja medyczna pacjenta jest udostępniana na podstawie złożonego wniosku (w formie pisemnej). Udostępniana jest pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta, a w przypadku śmierci pacjenta- osobie przez niego upoważnionej do uzyskiwania dokumentacji w przypadku jego zgonu (zgodnie z zapisem w historii choroby).
Wniosek (do pobrania na stronie internetowej WSS pod adresem: https://wss.olsztyn.pl/abc-pacjenta/udostepnienie-dokumentacji-medycznej) można złożyć osobiście w archiwum, w Sekcji Dokumentacji i Rejestracji Chorych, w rejestracji poradni specjalistycznych, w kancelarii/ sekretariacie szpitala, można także wysłać za pośrednictwem poczty. Pod tym adresem są dostępne także inne dokumenty do pobrania: Wniosek o wydanie duplikatu książeczki zdrowia dziecka oraz Upoważnienie do odbioru dokumentacji medycznej
Dokumentacja wydawana jest pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej w archiwum szpitala.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest za opłatą:
0,53 zł – za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej
15,08 zł – za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej
3,02 zł - za udostępnienie dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych
Podstawa prawna: art. 28 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2020 poz. 849 ze zm.) Opłaty obowiązują od dnia 01.03.2024 r.
UWAGA
W związku z nowelizacją ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, od dnia 04.05.2019 r. opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie.
Szpital udostępnia również Duplikat Książeczki Zdrowia Dziecka - opłata wynosi 100 zł.
- płatne w miejscu odbioru - archiwum,
- w przypadku dokumentacji wysyłanej za pośrednictwem poczty, odbiór „za pobraniem”.
III. Czas pracy Archiwum:
Archiwum Medyczne jest dostępne dla pacjentów oraz innych osób ubiegających się o archiwalną dokumentację medyczną od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30-10.00 oraz 12.30-14.00.
Kontakt telefoniczny do archiwum: 89 538 62 12.
Adres e-mail: archiwum@wss.olsztyn.pl
III. Klauzula zgody i klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
Klauzula zgody i klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
Klauzula Zgody
Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Olsztynie, ul. Żołnierska 18,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - iod@wss.olsztyn.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.,
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres tej i przyszłych rekrutacji, jednak nie dłużej niż przez okres 2 lat od dnia pozyskania danych,
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne,
9) Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie rekrutacji, konsekwencją takiego przetwarzania będzie kontakt tylko z wybranymi kandydatami.