Załatwianie spraw
Załatwienie spraw
I. Zasady
Korespondencja przychodząca do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie kierowana jest do kancelarii Szpitala i odnotowywana jest w Dzienniku Kancelaryjnym, następnie pisma dekretowane są przez Dyrektora Szpitala do odpowiednich komórek organizacyjnych, celem załatwienia spraw.
Korespondencja wychodząca na zewnątrz Szpitala podlega ewidencji przez Kancelarię;
Wyjaśnień dotyczących funkcjonowania szpitala udziela Dyrektor Szpitala;
Wyjaśnień na temat świadczeń leczniczych udzielają: Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa, oraz Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa;
Dyrektor Szpitala przyjmuje interesantów
w środy - w godz. 15.00-17.00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod nr tel. 89 53 86 550;
Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa przyjmuje interesantów
w poniedziałki - w godz. 13.00-14.00;
Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa przyjmuje interesantów
w środy i w czwartki - w godz. 11.00-13.00;
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta lek. med. Barbara Dąbrowska – przyjmuje interesantów w poniedziałki i środy w godz. 9.00-12.00. Gabinet nr 25 na wysokim parterze obok Zakładu Bakteriologii. Telefon kontaktowy: 89 53 86 288
Przechowywanie i udostępnianie dokumentacji
I. Archiwum:
Dokumentacja medyczna po zakończeniu procesu leczenia przekazywana jest z poszczególnych oddziałów do archiwum dokumentacji medycznej. Pozostała dokumentacja administracyjna przekazywana jest do archiwum zakładowego.
Zasady przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej określa:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz.159 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Kultury z 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375);
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( t.j.: Dz. U z 2014 r. poz. 177).
II. Udostępnianie dokumentacji:
Dokumentacja medyczna pacjenta jest udostępniana na podstawie złożonego wniosku (w formie pisemnej). Udostępniana jest pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta, a w przypadku śmierci pacjenta- osobie przez niego upoważnionej do uzyskiwania dokumentacji w przypadku jego zgonu (zgodnie z zapisem w historii choroby).
Wniosek (do pobrania na stronie internetowej WSS pod adresem: http://wss.olsztyn.pl/abc-pacjenta/udostepnienie-dokumentacji-medycznej.html) można złożyć osobiście w archiwum, w Sekcji Dokumentacji i Rejestracji Chorych, w rejestracji poradni specjalistycznych, w kancelarii/ sekretariacie szpitala, można także wysłać za pośrednictwem poczty.
Dokumentacja wydawana jest pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej w archiwum szpitala.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest za opłatą:
0,30 zł – za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej
8,71 zł – za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej
1,74 zł - za udostępnienie dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych
Podstawa prawna: art. 28 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2016 poz. 186 ze zm.) Opłaty obowiązują od dnia 01.06.2017 r.
Szpital udostępnia również Duplikat Książeczki Zdrowia Dziecka - opłata wynosi 100 zł.
- płatne w miejscu odbioru - archiwum,
- w przypadku dokumentacji wysyłanej za pośrednictwem poczty, odbiór „za pobraniem”.
III. Czas pracy Archiwum:
Archiwum Medyczne jest dostępne dla pacjentów oraz innych osób ubiegających się o archiwalną dokumentację medyczną od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30-10.00 oraz 12.30-14.00.
Kontakt telefoniczny do archiwum: 89 538 62 12.
Adres e-mail: archiwum@wss.olsztyn.pl