Wersja nieobowiązująca z dnia

Załatwianie spraw

Załatwienie spraw
I. Zasady

    Korespondencja przychodząca do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie kierowana jest do kancelarii Szpitala i odnotowywana jest w Dzienniku      Kancelaryjnym, następnie pisma dekretowane są przez Dyrektora Szpitala do odpowiednich komórek organizacyjnych, celem załatwienia spraw.
    Korespondencja wychodząca na zewnątrz Szpitala podlega ewidencji przez Kancelarię;
    Wyjaśnień dotyczących funkcjonowania szpitala udziela Dyrektor Szpitala;
    Wyjaśnień na temat świadczeń leczniczych udzielają: Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa, oraz Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa;

 Dyrektor Szpitala przyjmuje interesantów 
 w środy - w godz. 15.00-17.00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod nr tel. 89 53 86 550;
 Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa przyjmuje interesantów
 w poniedziałki - w godz. 13.00-14.00;
 Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa przyjmuje interesantów
 w środy i w czwartki - w godz. 11.00-13.00;
 Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – przyjmuje interesantów
 we wtorki, środy i czwartki  w godz. 8:30- 12:00.

 

Przechowywanie i udostępnianie dokumentacji
I. Archiwum:

    Dokumentacja medyczna po zakończeniu procesu leczenia przekazywana jest z poszczególnych oddziałów do archiwum dokumentacji medycznej. Pozostała dokumentacja administracyjna przekazywana jest do archiwum zakładowego.
    Zasady przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej określa:
        Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz.159 ze zm.);
        Rozporządzenie Ministra Kultury z 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375);
        Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( t.j.: Dz. U z 2014 r. poz. 177).

II. Udostępnianie dokumentacji:
Dokumentacja medyczna pacjenta jest udostępniana na podstawie złożonego wniosku (w formie pisemnej). Udostępniana jest pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta, a w przypadku śmierci pacjenta- osobie przez niego upoważnionej do uzyskiwania dokumentacji w przypadku jego zgonu (zgodnie z zapisem w historii choroby).
Wniosek (do pobrania na stronie internetowej WSS pod adresem: http://wss.olsztyn.pl/abc-pacjenta/udostepnienie-dokumentacji-medycznej.html) można złożyć osobiście w archiwum, w Sekcji Dokumentacji i Rejestracji Chorych, w rejestracji poradni specjalistycznych, w kancelarii/ sekretariacie szpitala, można także wysłać za pośrednictwem poczty.
Dokumentacja wydawana jest pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej w archiwum szpitala.

Dokumentacja medyczna udostępniana jest za opłatą:
0,84 zł – za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej

8,36 złza jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej 

1,67 zł - za udostępnienie dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych 

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w pierwszym kwartale 2016 r.
- płatne w miejscu odbioru - archiwum,
- w przypadku dokumentacji wysyłanej za pośrednictwem poczty, odbiór „za pobraniem”.
III. Czas pracy Archiwum:

Archiwum Medyczne jest dostępne dla pacjentów oraz innych osób ubiegających się o archiwalną dokumentację medyczną od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30-10.00 oraz 12.30-14.00.
Kontakt telefoniczny do archiwum: 89 538 62 12.

 

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.