Załatwianie spraw
Załatwienie spraw
I. Zasady
Korespondencja przychodząca do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie kierowana jest do kancelarii Szpitala i odnotowywana jest w Dzienniku Kancelaryjnym, następnie pisma dekretowane są przez Dyrektora Szpitala do odpowiednich komórek organizacyjnych, celem załatwienia spraw.
Korespondencja wychodząca na zewnątrz Szpitala podlega ewidencji przez Kancelarię;
Wyjaśnień dotyczących funkcjonowania szpitala udziela Dyrektor Szpitala;
Wyjaśnień na temat świadczeń leczniczych udzielają: Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa, oraz Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa;
Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa przyjmuje interesantów
w poniedziałki - w godz. 13.00-14.00;
Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa przyjmuje interesantów
w środy i w czwartki - w godz. 11.00-13.00;
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – przyjmuje interesantów
we wtorki - w godz. 9:00- 10:00 oraz w piątki - w godz. 12.00- 13.00.
Przechowywanie i udostępnianie dokumentacji
I. Archiwum:
Dokumentacja medyczna po zakończeniu procesu leczenia przekazywana jest z poszczególnych oddziałów do archiwum dokumentacji medycznej. Pozostała dokumentacja administracyjna przekazywana jest do archiwum zakładowego.
Zasady przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej określa:
Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz.159 ze zm.);
Rozporządzenie Ministra Kultury z 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, poz. 1375);
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( t.j.: Dz. U z 2014 r. poz. 177).
II. Udostępnianie dokumentacji:
Dokumentacja medyczna pacjenta jest udostępniana na podstawie złożonego wniosku (w formie pisemnej). Udostępniana jest pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta, a w przypadku śmierci pacjenta- osobie przez niego upoważnionej do uzyskiwania dokumentacji w przypadku jego zgonu (zgodnie z zapisem w historii choroby).
Wniosek można złożyć osobiście w archiwum, w Sekcji Dokumentacji i Rejestracji Chorych, w rejestracji poradni specjalistycznych, w kancelarii/ sekretariacie szpitala, można także wysłać za pośrednictwem poczty.
Dokumentacja wydawana jest pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej w archiwum szpitala.
III. Czas pracy Archiwum:
Poniedziałek - Piątek, od 8:00 do 14:00
Tel: 89 53 86 212 lub 89 53 86 274